skip to Main Content

در هنگام آموزش خلبانی و در طول پروازها، حفظ امنیت و ایمنی همواره به عنوان اولین اولویت برای هر شرکت هوانوردی محسوب می‌شود. در مرکز هوانوردی پرسان، ما به عنوان یک تیم متخصص و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و تجهیزات، در حفظ ایمنی و امنیت هوانوردان می‌کوشیم. آنچه که ما را از سایرین متمایز می‌کند، تمرکز کامل بر ایجاد یک محیط امن و تضمینی برای شماست. و با بهره‌گیری از فناوری‌های روز و تجهیزات پیشرفته، تضمین می‌کنیم که هیچ جزییاتی در خصوص ایمنی شما نادیده گرفته نشود. با انتخاب مرکز هوانوردی پرسان، می‌توانید با اطمینان کامل به آموزش و پرواز خود بپردازید و به همراهی یک تیم حرفه‌ای و متعهد اطمینان کنید.

نگهداری از هواپیما 

  • مرکز هوانوردی پرسان مجهز به هواپیماهای فوق سبک مجهز و ایمنی است که به شکل منظم و براساس یک تقویم زمانی مشخص بررسی و چک می‌شوند.
  • تیم فنی مجرب و کارآزموده مرکز پرسان وظیفه بررسی و در صورت نیاز، تعمیر و تعویض قطعات هواپیماها را بر عهده دارند.
  • چک های دوره ای هواپیما کنلدر تایم نام دارد که هر ۵۰ ساعت، ۱۰۰، ۱۵۰ ساعت، ۲۰۰، ۲۵۰ ساعت و … انجام می شود تا در صورت نیاز تجهیزات تعمیر و یا با قطعات جدید و اورجینال تعویض شوند.
  • تعمیرات و نگهداری هواپیماها دقیقا منطبق با کتاب راهنمای شرکت سازنده هواپیما توسط تیم فنی انجام می‌شود. همچنین تمامی قطعات از نمایندگی شرکت سازنده به صورت اصلی و باکیفیت تحویل گرفته می‌شوند.
  • به دلیل حساسیت بالای موضوع ایمنی و در اولویت بودن سلامتی افراد، مرکز هوانوردی پرسان تاکید ویژه‌ای بر استفاده از قطعات اصلی و تایید شده دارد. استفاده از قطعات اصلی و باکیفیت یکی از تعهدات قطعی مجموعه پرسان است که در هر شرایطی حتی به قیمت زمین‌گیر شدن هواپیما برای مدت طولانی تا زمان ارسال قطعات، به آن پایبند خواهد بود.

بررسی‌های هواپیما

  • تمامی مراحل و دستورالعمل‌های چک و بررسی هواپیماها طبق شیوه‌نامه‌های بین‌المللی و کتاب POH (Pilot Operation Handbook) طراحی شده و با یک زمانبندی مشخص پیگیری می‌شود.
  • تمامی بررسی‌ها طبق دستور‌العمل‌های بین‌المللی در مرکز هوانوردی پرسان تنظیم و طراحی شده و با یک زمانبندی مشخص پیگیری می‌شود.
  • این بررسی‌ها شامل چک‌ دو‌ره‌ای، چک قبل ازپرواز، چک بعد از پرواز، چک موتور، چک بنزین و چک روغن است.
  • تمامی هواپیماها در زمان چک‌های قبل از پرواز از لحاظ داشتن ابزارهای ایمن همچون کپسول آتش نشانی، چتر نجات و کپسول اکسیژن مورد بررسی قرار می‌گیرند.
  • مسئول فنی هواپیما پس از بررسی شکل ظاهری و قطعات، با انجام چک لیست‌های ایمنی، هواپیما را آماده پرواز می‌کند و به دست خلبان می‌سپارد.
  • یکی از قطعات با اهمیت هر هواپیما گیربکس آن است که به طور منظم یک بار درسال از هواپیما جدا شده و برای بررسی و چک به شرکت تهیه کننده ارسال می‌شود.
  • موتور هر هوایپما به طور جداگانه و ویژه و طبق دستورالمعل‌های شرکت سازنده موتور بررسی می‌شود.
  • ارتباط همیشگی و آنلاین پرسان با شرکت‌های سازنده هواپیما، یکی از جنبه‌های قابل توجه در بررسی و ارزیابی هواپیماها است. این ارتباط در صورت ایجاد تغییر در دستورالعمل‌های اجرایی بسیار حائز اهمیت است و ملزومات بررسی یا اعمال آن‌ها را فراهم میکند

آموزش نیروی انسانی

  • کادر فنی مرکز پرسان ، آموزش‌های مربوط به موتور، بدنه و بال را تحت نظر سازمان هواپیمایی کشوری گذرانده‌اند و پس از اخذ گواهینامه‌های مربوطه، مجوز کار بر روی هواپیما را پیدا کرده‌اند.
  • همچنین، خلبانان در طول مراحل آموزشی دوره‌های PPL-CPL-IP  ملزم به کسب نمره ۱۰۰ از ۱۰۰ در آزمون‌های ایمنی هستند و همچنین باید هر دو سال یکبار در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

رویه شرایط اضطراری و پس از وقوع حادثه

  • ما در پرسان با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های داخلی و بین‌المللی، و همچنین اجرای اقدامات آموزشی مطابق دستورات سازمان هواپیمایی کشوری در تلاشیم تا اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث را به عمل بیاوریم و ایمنی را حفظ کنیم.
  • تمرکز ما در پرسان بر پیشگیری از وقوع حوادث غیر مترقبه است با این حال، با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های داخلی و بین‌المللی، و همچنین اجرای اقدامات آموزشی آمادگی لازم را برای مواجهه با حوادث ناگهانی و غیر مترقبه داریم.
  • طبق پروتکل‌های تدابیر اضطراری، تیم فنی و اجرایی فوراً پس از وقوع هر حادثه، از طریق خطوط تلفن با مراکز اورژانس، آتش‌نشانی و خدمات درمانی هلال احمر تماس می‌گیرد و گزارش را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، اطلاع رسانی به فرودگاه‌های نزدیک نیز جزء تدابیری است که برای فرود اضطراری هواپیماها انجام می‌شود.
  • مرکز هوانوردی پرسان دارای فرم‌های ریسک ایمنی است و کلیه پرسنل و سیت‌های هواپیما در این مرکز از مزیت‌های بیمه برخوردار هستند.
Back To Top